Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Quiz Ekologiczny "Eko Sprawa- to świetna zabawa"

Projekt Edukacyjny "Nie wyrzucaj wykorzystaj- Ekologia zaczyna się w przedszkolu” był realizowany w dniach 11.03-  22.04.24r. Koordynatorem i pomysłodawcą projektu była Pani Karolina Michalska, a osobami współpracującymi były: Pani Katarzyna Balińska-Dudek i Pani Renata Nowogrodzka.

Cel główny projektu:

-Kształtowanie nawyków proekologicznych

-Kształtowanie postaw proekologicznych poprzez wykorzystywanie, „nadawanie przedmiotom drugiego życia”

-Poszerzanie czynnego słownictwa o pojęcia związane z ekologią

-Rozwijanie kreatywności poprzez działania twórcze z wykorzystaniem nieużytków

-Kształtowanie świadomości ekologicznej

-Doskonalenie umiejętności współpracy w zespole

Cel etapowy projektu:

- Wyszukiwanie zdjęć przedstawiających piękne i czyste środowisko naturalne w kontraście do zdjęć gdzie środowisko niszczone jest przez człowieka, uzasadnienie wyboru

- Wypowiadanie się n/t „Co przedszkolak może zrobić aby świat pozostał piękny?”

- Wykonanie w zespole w formie obrazkowej EKO- KODEKSU

- Przestrzeganie na co dzień zasad zawartych w EKO- KODEKSIE

Podejmowane działania:

-Piękna nasza Polska cała- rozmowa kierowana w oparciu o zdjęcia przedstawiające czyste i zanieczyszczone przez człowieka środowiska .Wyszukiwanie zdjęć przedstawiających piękne i czyste środowisko naturalne w kontraście do zdjęć gdzie środowisko niszczone jest przez człowieka, uzasadnienie wyboru

- Co to jest powietrze”? „Czy jest do czegoś człowiekowi potrzebne?” (szukanie odp. na pyt „Co możemy zrobić żeby powietrze było czyste?”, dzieci podają swoje  przykłady)

-Zabawa badawcza z wykorzystaniem balonów

-Spotkanie z Ekspertem- Mechanik (jak działa samochód?, co to jest rura wydechowa? i katalizator? i co się wlewa do baku? Co można zrobić żeby spalin było mniej?

- Wycieczka do Akademii Miejskiego Podróżnika w Łodzi- warsztaty

- Praca plastyczna- Wesoły autobus (praca zespołowa)

-Film edukacyjny dotyczący wpływu zieleni na oczyszczanie powietrza

-Aktywność w ogrodzie przedszkolnym- (nasadzenia roślin)

- Czysta woda zdrowia doda- burza mózgu Co to jest woda? Do czego potrzebna nam woda? Skąd mamy wodę? (zbiorniki wodne, jeziora, rzeki, morza, która woda się nadaje?

-Zabawy badawcze z wodą -Określanie cech fizycznych wody- (mokra , nie da się złapać , przeźroczysta, mycie rąk ,porównywanie wody w 2 miskach) Co możemy zrobić żeby oczyścić brudną wodę?

- FILM o oczyszczeniu ścieków ,Jak możemy oszczędzać wodę?

- Zabawa badawcza z wodą(przelewanie wody z pojemnika do pojemnika bez wylewania, nalewanie do menzurek)

- Praca plastyczna – Wodny Świat (praca w zespołach)

- Ekologia w domu- wypowiedzi dzieci dotyczące działań proekologicznych, które stosowane są w ich domach rodzinnych

-Oglądanie filmu edukacyjnego pt. „Ekologiczny dom”

- Zabawa „Segregujemy śmieci”

-Zachęcenie dzieci i rodziców do udziału w konkursie plastyczno- technicznym „Nie wyrzucaj- daj drugie życie”

- Przygotowanie kodeksu na Quiz

-„Eko sprawa, to świetna zabawa” quiz wiedzy ekologicznej z udziałem Gr 4 i gości z PM nr 17

Kulminacyjnym wydarzeniem projektu był quiz wiedzy Ekologicznej Eko Sprawa- To Świetna Zabawa” adresowany do dzieci z 2 grup starszych z naszego przedszkola ( IV, V) oraz zaproszeni goście z PM nr 17 wraz z wychowawcami. W quizie brało udział łącznie 52 dzieci. W pytaniach konkursowych  odpowiadały 3 osobowe drużyny reprezentujące poszczególne placówki. Quiz składał się z 8 zadań do wykonania. Do JURY zostały zaproszone: Dyrektor PM nr 17 Pani Irena Czech, Dyrektor PM nr 129 Pani Anna Olejniczak, oraz Specjalistka od spraw żywienia Pani Elżbieta Maciejewska. Po przywitaniu gości prowadząca poprosiła 3 drużyny o  zajęcie miejsc przy stolikach. Za każde poprawnie wykonane zadania drużyna zdobywa pkt,( plastikowe korki, które wrzucały do swoich pudełek. Quiz rozpoczęliśmy od zaprezentowania przez wszystkie drużyny Okrzyku Ekologicznego. Każda drużyna musiała zaprezentować także swoją ekologiczną piosenkę. Odpowiadając na pytania i wykonując zadania konkursowe uczestnicy musieli wykazać się wiedzą dotyczącą:

-wpływu na środowisko naturalne zanieczyszczenia wody i powietrza oraz generowania przez ludzi coraz większej ilości śmieci

-działań podejmowanych przez człowieka zapobiegających degradacji środowiska naturalnego (segregowanie śmieci, oszczędzanie wody, dbanie o czyste powietrze, oszczędzanie prądu)

Dzieci wykazywały się  także umiejętnościami dotyczącymi:

-precyzyjnego przelewania wody do naczynia,

-segregowania śmieci w praktyce,

-sprawnego posługiwania się pensetą